CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 08, 2009

Design-Decoration

Tengah berYM dgn kawan tadi..sembang2 pasal cupcake etc lah..pestu dia cakap melalui pengalaman dia cupcake ni harga nya ditetapkan berdasarkan design..yelah selain dari rasa, saiz, dan jenis icing or topping yg digunakan...baru saya tersedar..mmg sgt logik kan? sebab nya utk menghadiri kelas2 'hands on' cake deco ni bukan murah ye kawan2...saya pernah pergi ke kelas basic deco..sekali jer..kemudian saya banyak belajar melalui internet..try and error sendiri..lambat lah sikit nak master dan setaraf dgn pro baker..sebab tu harga yg saya tawarkan berbeza dgn yg lain..logik lah kan? hiks!

Jadi, mungkin bila tiba saat saya dah master in cake/cupcake deco ni..maka boleh la saya letak harga yg setara dgn "design & kreativiti"...barulah ada class *wink*.

Secara peribadi, saya berikan diri sendiri tempoh sehingga penghujung 2009 utk upgrade. Jadi you all boleh la anggap harga yg ditawarkan sepanjang tahun ini sebagai "harga pengenalan".

0 comments: